Shockwavetherapie

Shockwavetherapie is een uiterst effectieve behandelmethode voor pijnklachten aan pezen, spieren en gewrichten.

Wat is shockwave therapie?

“Extracorporal shockwave therapie (ESWT), wordt vaak ingezet bij aandoeningen aan het bewegingsstelsel. Veel mensen denken dat hier gebruik wordt gemaakt van stroomstootjes, maar niks is minder waar. Het woord shock in shockwave staat namelijk niet voor stroom, maar letterlijk vertaald staat er schokgolf. Dit zijn akoestische schokgolven. Er worden dus eigenlijk geluidschokgolven het lichaam ingestuurd. Deze schokgolven stimuleren de aanmaak van groeifactoren. Hierdoor kunnen weefsels zoals pezen herstellen. Daarnaast verlicht de shockwavetherapie ook de pijn.

De effectiviteit van Shockwavetherapie

Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat in het weefsel zeer lokaal een verhoogde homeostase ontstaat, bloedcirculatie verbetert en cellen worden aangezet tot de aanmaak van het groeihormoon. Het vermindert direct de pijn waardoor u beter gaat bewegen. Beter bewegen draagt weer bij aan een beter en natuurlijk herstel. Shockwavetherapie bevordert het lichaamseigen herstelvermogen direct op de plek waar dat nodig is!

De effectiviteit van Shockwavetherapie

De voordelen van Shockwavetherapie onder elkaar;

• Nauwkeurige behandeling direct op de locatie
  • Gezond weefsel wordt ontzien
  • Snel en soms zelfs direct al effectief en minder pijn
  • De behandeling is niet geheel pijnloos
  • Voorkomt onnodig veel fysiotherapie behandelingen
Shockwavetherapie een oplossing voor pijn

Shockwavetherapie is zeer effectief bij pees, spier en gewrichtspijn. Wanneer een ontsteking chronisch wordt, nemen de mogelijkheden tot herstel af. De lichaamseigen cellen worden “moe” en fysiologische herstelprocessen komen stil te liggen. Shockwavetherapie bevordert het lichaamseigen herstelvermogen direct op de pijnlocatie.

Behandel indicaties zijn o.a.:

• Hielspoor / onderzijde voet
  • Achillespeesontsteking